Ripple’ın SEC ile yıllardır süren davası resmen sona erdi. Şirketin 125 milyon dolarlık uzlaşma ödemesini yapmasıyla birlikte hukuki süreç kapandı. Ancak fiyat beklendiği gibi hareketlenmedi. XRP hâlâ 3 doların altında işlem görüyor.
Öne Çıkanlar:
- Kripto avukatı Bill Morgan, XRP’nin durgun fiyatının artık SEC davasına bağlanamayacağını söyledi.
- Ripple’ın 125 milyon dolarlık uzlaşma ödemesiyle çok yıllı dava resmen sona erdi.
- Düzenleyici netliğe rağmen XRP hâlâ 3 doların altında ve son dönemdeki yükseliş katalizörlerinden faydalanamadı.
Kripto Avukat: XRP Fiyat Durgunluğu Artık Davayla İlgili Değil
Ünlü avukat Bill Morgan, XRP davasının “sona erdiğini” ve tokenin düşük benimsenmesi veya zayıf fiyat hareketleri için artık bahane olamayacağını belirtti.
Yes the lawsuit excuse has run its course for any further lack of XRP adoption or flat price action. https://t.co/Gl2U8Z7Ui9
— bill morgan (@Belisarius2020) September 22, 2025
Açıklama, kripto yorumcusu ve CEO Jake Claver’ın Ripple’ın geçen ay ABD Hazine Bakanlığı’na 125 milyon dolarlık cezayı ödediğini ve böylece yıllarca süren davanın kapandığını doğrulamasından hemen sonra geldi.
Alright, below is the Recipt I was looking for.
The fine has been paid and the case is 100% over.
Apologizes for any confusion I caused. https://t.co/f28YwPKDFC pic.twitter.com/E6IkWKrYIs— Jake Claver, QFOP (@beyond_broke) September 21, 2025
Sonuç, Ripple’ın Mayıs 2025’te SEC ile yaptığı uzlaşmadan kaynaklanıyor. Anlaşmaya göre şirketin cezayı ödemesi ve belirli kurumsal satışlarda kısıtlamaları kabul etmesi gerekiyordu.
Önemli olan, uzlaşmanın programatik perakende satışlar ile kurumsal işlemler arasındaki farkı ortaya koyan kilit kararları korumasıydı.
Tüm temyiz başvurularının reddedilmesiyle beş yıllık hukuki süreç, Ağustos başında resmen sona erdi.
Token, uzun süredir beklenen hukuki belirsizliğin ortadan kalkmasına rağmen kayda değer fiyat artışları göstermedi.
ABD’deki ilk spot XRP ETF’sinin lansmanı gibi olumlu gelişmelerden bile yararlanamayan altcoin hâlâ 3 doların altında işlem görüyor.
2024’ün sonundaki ralli ve bu yılın başındaki kısa yükselişten sonra momentum zayıfladı.
Bazı topluluk üyeleri, düzenleyici belirsizliğin ortadan kalkmasına rağmen beklenen artışın gerçekleşmemesinden hayal kırıklığı yaşıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR: Geleceğin En İyi Coinleri – Değerlenebilecek Kripto Projeleri
Ekosistem Davadan Sonra Genişliyor
XRP davasının sona ermesinden bu yana ekosistem, uzun vadeli değeri şekillendirebilecek şekilde büyümeye devam etti.
Flare Network, Liquity V2 platformu üzerinden XRP destekli bir stablecoin açıkladı. Bu adımın DeFi kullanım alanlarını geliştirmesi ve zincir üstü likiditeyi artırması hedefleniyor.
Bunun yanında Japonya’da oyun ve blokzincir firması Gumi, yaklaşık 17 milyon dolara (2,5 milyar yen) denk gelen bir XRP hazinesi kurdu.
Hamle, SBI Holdings’in blokzincir finansına yönelik daha geniş stratejisiyle uyumlu. Şirketlerin XRP’yi bir hazine varlığı olarak benimseme ilgisi de artıyor.
Ripple da iddialı genişleme planlarını açıkladı. Şirket, ABD doları destekli stablecoini RLUSD’yi Afrika pazarlarında piyasaya süreceğini doğruladı.
Chipper Cash, VALR ve Yellow Card gibi fintech ortaklarıyla çalışmayı planlayan Ripple, sınır ötesi ödeme kanallarına başlangıçta 700 milyon dolar enjekte etmeyi hedefliyor.
Artık tokenin düzenleyici netliği sağlandığına göre, sektör temsilcileri performansın benimsenme ve yeniliklere bağlı olacağını vurguluyor.
SEC’in daha kripto dostu politikalar yayınlamasıyla piyasaya sürülecek ETF ürünleri, stablecoin projeleri ve Ripple’ın devam eden iş birlikleri, büyüme için yeni fırsatlar sunuyor.
